Τα Παραμυθοπαιχνίδια στο Τα ρα τα τζούμ

Τι είναι τα Παραμυθοπαιχνίδια;

Πρόκειται για έναν αρμονικό συνδυασμό λυρικής αφήγησης αλληγορικού χαρακτήρα και παιγνιώδεις δραστηριότητες που εμποτίζουν εντέχνως την αφήγηση. Οι παιγνιώδεις αυτές δραστηριότητες εντάσσονται , στην πλειοψηφία των Παραμυθοπαιχνιδιών , υπό την ομπρέλα μίας ευρύτερης διαδικασίας Θεατρικού Παιχνιδιού.

Πώς γίνονται;

Με κεντρικούς μοχλούς  την αλληγορική – συμβολική αφήγηση και το Θεατρικό Παιχνίδι η ομάδα παίζει , παρατηρεί, σκέφτεται, στοχάζεται, έρχεται σε επαφή με τις τέχνες (χορός, μουσική , εικαστικά, θέατρο, λογοτεχνία), αναζητά “θησαυρούς ”, γελάει , συνεργάζεται, μοιράζεται, απελευθερώνεται από χωροχρονικούς περιορισμούς.

 

                               

 

Γιατί να επιλέξω τα Παραμυθοπαιχνίδια  ;

  • Απελευθερώνουν την φαντασία.
  • Καλλιεργούν την ψυχοκινητική έκφραση και την αυτοπεποίθηση .
  • Βελτιώνεται η ικανότητα συνεργασίας .
  • Οδηγούν το παιδί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του αλλά και τον κόσμο γύρω του .
  • Αναπτύσσονται οι εξής τύποι νοημοσύνης:
    • Μουσική – ρυθμική
    • Χωροταξική
    • Γλωσσική
    • Κιναισθητική
    • Διαπροσωπική
    • Ενδοπροσωπική
  • Καλλιεργείται την ενσυναίσθηση και την διαίσθηση .

Τέλος ,γιατί το παιδί  ψυχαγωγείται!!!!

 

Σε ποιους απευθύνεται;

Τα Παραμυθοπαιχνίδια είναι κατάλληλα για παιδιά από 2,5 ετών .

 Κάθε Δευτέρα 17:30-19:00

 

 

Θεματικές εργαστηρίων:

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου « Όταν η θερμή Πολιτεία εισβάλλει στο Παγωμένο Βασίλειο»

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου « Το βιβλίο συναντά το τάμπλετ»

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου « Ώρα για πάρτυ στο κάστρο της κυρίας Φυσικής (αποκριάτικο)»

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου « Ο Πρίγκιπας Ήλιος σε διαμάχη με τον Κόμη Σύννεφο. Ποιόν θα διαλέξει τελικά η Γη;;;»

Δευτέρα 5 Μαρτίου «Η γλυκιά μάγισσα Χαρά τα βάζει με την Λύπη. Ποια θα πάρει άραγε την μεγάλη νίκη;;»

Δευτέρα 12 Μαρτίου « Ο Ήλιος βγαίνει από την κρυψώνα του και επισκέπτεται την Άνοιξη»

Δευτέρα 19 Μαρτίου «Η τοσοδούλα Φράουλα»

Δευτέρα 26 Μαρτίου «Το μυστήριο των χαμένων Πασχαλινών αυγών»

 

Συντονίστρια εργαστηρίων: Δανιηλίδου Αικατερίνη

Απαραίτητη η κράτηση θέσης:  6978830251 & 2310 344422

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Τα ρα τα τζούμ υποδέχεται την Άνοιξη μαζί με την ομάδα «Ατελιέ της Φανταστικής» με νέα δημιουργικά απογευματινά εργαστήρια εντός και εκτός τάξης!

Έναρξη Τετάρτη 05-04-17 και κάθε Τετάρτη 18.00-19.30 μετά το Πάσχα.

Θεματικές εργαστηρίων:

1. «Όταν ανάβει το φως…» (εργαστήρι φωτοτράπεζας)

Μέσα από τη χρήση της φωτοτράπεζας, τα παιδιά αξιοποιούν το φως για να παρατηρήσουν μέσα από ένα νέο πρίσμα καθημερινά αντικείμενα, φυσικό και βιομηχανικό υλικό (αλεύρι, χοντρό αλάτι, πολύχρωμες ζελατίνες) , όπως και τα τυπικά υλικά καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, οδηγούμενα σε πολλαπλές διαδικασίες εξερεύνησης, ανακάλυψης, πειραματισμού σύνθεσης και δημιουργίας. Παράλληλα, οι ατομικές διαπιστώσεις καθώς περιγράφονται και αποδίδονται με λόγο, διεγείρουν τη φαντασία της ομάδας συνολικά,  θέτοντας τις βάσεις για παράλληλη εμπλοκή και χρήση πολλαπλών εκφραστικών τρόπων και μέσων, όπως η κίνηση και ο αφηγηματικός λόγος και το σχέδιο.  Όταν ανάβει το φως λοιπόν, όλα φαίνονται πιο μαγικά!

2. « Δημιουργία τρισδιάστατης υφαντικής» (Land Art)

Στο εργαστήρι αυτό τα παιδιά εισάγονται σε ένα διαφορετικό είδος της σύγχρονης τέχνης, αυτό της καλλιτεχνικής εγκατάστασης (installation art).  Με νήματα διαφόρων υφών και χρωμάτων τα παιδιά στήνουν σε διαφορετικά επίπεδα ένα τρισδιάστατο πλέγμα γραμμών και σχημάτων, ενώ κινούνται στο χώρο της αυλής και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Η ψυχαγωγία συναντά την αισθητική και το αποτέλεσμα της δράσης είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης στην καταπράσινη αυλή του σχολείου!

3. «Πώς φτιάχνονται τα παραμύθια;» (εργαστήριο δημιουργικής γραφής)

Αυτοτελές εργαστήριο δημιουργικής γραφής.

Στο εργαστήρι αυτό, χρησιμοποιώντας τεχνικές του Gianni Rodari, φτιάχνουμε από κοινού με τα παιδιά μία σύντομη μικρή ιστορία. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα δομικά στοιχεία μιας ιστορίας, η παραγωγή πλαισιωμένου προφορικού λόγου και η σκόπιμη χρήση της φαντασίας για την επίτευξη του στόχου της συμμετοχικής αφήγησης.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τις βασικές τεχνικές του Rodari, που συντελούν στην καθημερινή παραγωγή μικρών ιστοριών με στόχο την απόλαυση, το γέλιο και την ικανοποίηση της προσωπικής και συλλογικής δημιουργίας των παιδιών. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους σε ένα πλαίσιο συνοικοδόμησης, καθώς οι παιδαγωγοί του «ατελιέ της Φανταστικής» αλληλεπιδρούν με το σύνολο της ομάδας των παιδιών και αξιοποιούν τις ιδέες τους για την παραγωγή της νέας ιστορίας.

Στο τέλος της δραστηριότητας είναι δυνατό να εικονογραφηθούν τα επεισόδια της νέας ιστορίας των παιδιών, ώστε να την έχουν στην τάξη τους και να την αξιοποιήσουν όπως επιθυμούν (ανακατασκευή ιστορίας, αλλαγή τέλους, προσθήκη επεισοδίων κ.α.).

4. «Βιτρό με ζελατίνες»

Κατασκευαστικό παιχνίδι στην αυλή με φως και χρώμα

Στο εργαστήριο «Βιτρό» τα παιδιά πειραματίζονται βιωματικά με τις τεχνικές, όπως αυτές του collage και του montage με χρωματιστές ζελατίνες. Σκοπός του εργαστηρίου αποτελεί η αξιοποίηση μορφών τέχνης, ιδωμένης σε ένα νέο πλαίσιο και ο πειραματισμός με το χρώμα, το φως και τη σκιά για τη σκόπιμη μεταμόρφωση μέρους της αυλής του σχολείου. Τα παιδιά κατασκευάζουν με την κίνησή τους στην αυλή ένα σκελετό με διάφορα υλικά όπως σπάγκος ή λάστιχο, το οποίο δημιουργεί  ένα πλέγμα διαφορετικών σχημάτων. Οι ζελατίνες που προστίθενται κάνουν τη σκιά του πολύχρωμη και δημιουργούν την αίσθηση ουράνιου τόξου και πολύχρωμου μωσαϊκού!

5. «Παιχνίδια με το φως και τις σκιές»

Φωτογραφίες από τις Δραστηριότητες

 

Μπορούν να συμμετέχουν παιδιά από 2 ετών και άνω. Δηλώστε άμεσα τη συμμετοχή σας στο 2310 344422 & 6977215321 γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες!  Θα υπάρχει συμβολικό ποσό συμμετοχής για κάθε παιδί.

Σημαντικό: Τα παιδιά θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα που να μπορούν να λερωθούν!!